MOTO-BUBLE: SUBARU, ALFA ROMEO, KAWASAKI, BMW, TOYOTA, FORD, HONDA, HYUNDAI, RENAULT, PEUGEOT, OPEL
SUBARU OUTBACK: BRAK SYGNALIZACJI COFANIA
W samochodach marki Subaru Outback modele 2021-23, światło cofania może się nie świecić lub monitor wsteczny może nie wyświetlać obrazu z kamery wstecznej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 59 pojazdów.
ALFA ROMEO TONALE: WADLIWY MECHANIZM OTWIERANEGO DACHU
W samochodach marki Alfa Romeo Tonale, wyposażonych w otwierany dach, system zapobiegający przytrzaśnięciu podczas zamykania dachu może nie działać prawidłowo, a w konsekwencji spowodować ryzyko urazu rąk lub ramion użytkownika.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 27 samochodów.
KAWASAKI ZX400PR, ZX400SR: ZAWODNE ŚWIECE ZAPŁONOWE
W motocyklach marki Kawasaki, modele: ZX400PR i ZX400SR, wyprodukowanych w Tajlandii, istnieje ryzyko obecności uszkodzeń świec zapłonowych silnika powstałych w procesie produkcji pojazdu, co może skutkować niestabilną prędkością obrotową silnika na biegu jałowym, nierównomierną pracą silnika w czasie pracy i jego zgaśnięciem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 27 pojazdów.
BMW X3, SERII 1, SERII 3 SEDAN, SERII 3 KOMBI: PĘKAJĄCE PODUSZKI POWIETRZNE
W samochodach marki BMW, modele: X3 (E83); seria 1 (E87); seria 3 sedan (E90) i seria 3 kombi (E91), wyprodukowanych w Niemczech, może dochodzić do pęknięcia generatora gazowego poduszki powietrznej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 059 pojazdów.
TOYOTA PRIUS: NIEOCZEKIWANE OTWARCIE TYLNYCH DRZWI
W samochodach marki Toyota Prius, wyprodukowanych w Japonii od 15 marca 2023 do 29 maja 2023, wyposażonych w elektryczny system zamka tylnych drzwi, może dojść do zwarcia z powodu jego niewystarczającej wodoszczelności. Jeśli drzwi nie są zablokowane, może to spowodować ich nieoczekiwane otwarcie podczas jazdy lub w momencie zderzenia, narażając osoby przebywające w samochodzie na obrażenia.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 295 pojazdów.
FORD TRANSIT COURIER: UTRATA MOCY
W samochodach marki Ford Transit Courier, wyprodukowanych w fabryce Craiova (Rumunia) od 28 lipca 2023 do 09 lutego 2024 wiązki przewodów mogą stykać się z kolumną kierowniczą doprowadzając do zwarcia i utraty mocy pojazdu. Na zestawie wskaźników nie będą wyświetlane żadne komunikaty ostrzegawcze, co dodatkowo zwiększa ryzyko kolizji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 144 pojazdy.
FORD KUGA: PĘKAJĄCE WTRYSKIWACZE
W samochodach marki Ford Kuga, wyprodukowanych w fabryce Valencia (Hiszpania) od 25 listopada 2022 do 19 grudnia 2023, wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego paliwa mogą pękać i przeciekać, co może skutkować pożarem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 49 pojazdów.
FORD MACH-E: ODCIĘCIE AKUMULATORA WYSOKONAPIĘCIOWEGO
W samochodach marki Ford Mach-E, wyprodukowanych w fabryce Cuautitlan (Meksyk) od 27.05.2020 r. do 24.05.2022 r., może dojść do usterki głównych styczników akumulatora wysokonapięciowego. Jeśli stycznik zostanie zablokowany w położeniu otwartym podczas jazdy, system diagnostyki pojazdu spowoduje zapalenie lampki ostrzegawczej sygnalizującej usterkę i wyświetlenie komunikatu nakazującego zatrzymanie pojazdu, a moc silnika natychmiast spadnie. Samochód będzie się toczył bez napędu do zatrzymania, wszystkie układy zasilane napięciem 12V, w tym wspomaganie hamulców i kierownicy, będą nadal działać.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 357 pojazdów.
FORD EXPLORER: ODPADAJĄCA OŚ TYLNA
W samochodach marki Ford Explorer, wyprodukowanych w fabryce Chicago (USA) od 09 maja 2019 do 20 maja 2022, śruby mocujące tylną oś mogą pękać, co prowadzi do utraty siły napędowej i zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 157 pojazdów.
HONDA ZR-V: FAŁSZYWY ALARM
W samochodach marki Honda ZR-V, rok modelowy 2023 i 2024, wyprodukowanych od 23 grudnia 2022 do 25 grudnia 2023 w Chinach, alarm bezpieczeństwa nie wyłącza się w momencie odblokowania pojazdu kluczykiem mechanicznym ze względu na niewłaściwą specyfikację wiązki przewodów drzwi kierowcy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 463 pojazdy.
HYUNDAI IONIQ 5, IONIQ 6: ZAWYŻONE NATĘŻENIE PRĄDU ŁADOWANIA
W samochodach marki Hyundai, modele: IONIQ 5, wyprodukowanych pomiędzy 13 stycznia 2021, a 29 lutego 2024 oraz ONIQ 6, wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022, a 04 marca 2024 w Korei Południowej, może wystąpić błąd ładowania wysokim/niskim napięciem z powodu chwilowego nadmiernego natężenia prądu w jednostce sterującej ładowaniem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 708 pojazdów.
HYUNDAI IONIQ 5, IONIQ 6: USZKODZONA PÓŁOŚ NAPĘDOWA
W samochodach marki Hyundai, modele: IONIQ 5, wyprodukowanych pomiędzy 13 stycznia 2021, a 29 lutego 2024 oraz ONIQ 6, wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022, a 04 marca 2024 w Korei Południowej, może ulec uszkodzeniu półoś napędowa, doprowadzając do problemów ze sterownością pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5 pojazdów.
HYUNDAI KONA SX2, i20. BAYON: USZKODZENIA SPRZĘGŁA
W samochodach marki Hyundai, wyposażonych w 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, modele: KONA SX2, wyprodukowane pomiędzy 21 marca, a 27 grudnia 2023 w Korei Południowej oraz i20 i Bayon, wyprodukowane pomiędzy 28 marca 2023, a 15 stycznia 2024 w Turcji, w przypadku automatycznego zdiagnozowania nieprawidłowego sterowania sprzęgłami, może dojść do nieaktywowania się trybu awaryjnego, a w dalszej konsekwencji do uszkodzenia sprzęgieł podczas jazdy i utraty możliwości przyspieszenia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 1 322 pojazdy.
RENAULT MASTER III E-TECH: UTRATA NAPĘDU I WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO
W samochodach marki Renault Master III E-Tech, wyprodukowanych od 29 lipca 2020 do 16 czerwca 2023 we Francji, z powodu niewłaściwego montażu, w przypadku pęknięcia centralnej śruby mocującej lub trzpienia ustalającego wspornika reduktora napędu elektrycznego, istnieje ryzyko utraty punktów mocowania zawieszenia silnika. Może to skutkować utratą napędu i/lub wspomagania układu kierowniczego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 21 samochodów.
TOYOTA AYGO X: NIESPRAWNA KAMERA COFANIA
W samochodach marki Toyota Aygo X, wyprodukowanych w Czechach od 17 grudnia 2023 do 09 stycznia 2024, z powodu niewłaściwego oprogramowania wyświetlacz systemu multimedialnego może zmienić kolor na czarny, a jednostka przestanie działać. Jeśli do tego dojdzie, obraz z tylnej kamery nie będzie wyświetlany podczas manewru cofania oraz nie będzie działać system ISA.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 40 pojazdów.
PEUGEOT 208 MHEV, OPEL CORSA MHEV: UTRATA NAPĘDU
W samochodach marki Peugeot 208 MHEV oraz Opel Corsa MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicles) wskutek złego zaprogramowania jednostki sterującej silnikiem może dojść do rozłączenia sprzęgieł i utraty napędu podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 46 pojazdów Peugeotów oraz 71 Opli.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(12 – 30.04.2024)