MOTO-DEFEKTY: KIA, HONDA, JEEP, MAZDA, HYUNDAI, JAGUAR, ROLLS-ROYCE

KIA PICANTO i STONIC: GASNĄCY SILNIK
W samochodach marki KIA, modele: Picanto (kod modelowy JA), wyprodukowanych w Korei Południowej od 11 stycznia do 14 lutego 2024 roku oraz Stonic (kod modelowy YBCUV), wyprodukowanych w Korei Południowej od 12 stycznia do 13 lutego 2024 roku, może wystąpić zwarcie wewnątrz zaworu recyrkulacji spalin (EGR), co może spowodować zgaśnięcie silnika zanim zapalą się kontrolki ostrzegawcze.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 116 pojazdów.
HONDA CR-V, ZR-V, CIVIC, e:Ny1: BRAK OSTRZEŻENIA O PRZEKROCZENIU PRĘDKOŚCI
W samochodach marki Honda, modele: CR-V, ZR-V, Civic, e:Ny1, wyprodukowanych od marca do listopada 2023 roku po wyłączeniu tempomatu adaptacyjnego (ACC) układ ISA (inteligentny asystent prędkości) nie będzie ostrzegał kierowcy o przekroczeniu prędkości.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 444 pojazdy.
JEEP GRAND CHEROKEE: NIESPRAWNA PODUSZKA POWIETRZNA
W samochodach marki Jeep Grand Cherokee, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, moduł sterujący kolumny kierowniczej (SCCM) mógł zostać zbudowany z zawodnym połączeniem pomiędzy wewnętrznym elastycznym przewodem (FFC), a szyną zbiorczą. Wadliwe połącznie wyklucza dotarcie sygnału z modułu kontroli bezpieczeństwa pasażerów (ORC) do modułu poduszki powietrznej kierowcy, uniemożliwiając jej uruchomienie, co może zwiększyć ryzyko obrażeń kierowcy podczas wypadku.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 6 pojazdów.
MAZDA CX-60: NIESPRAWNE SPRZĘGŁO
W samochodach marki Mazda CX-60 (KH), wyprodukowanych w Japonii od 28.09.2022 do 22.03.2024, z uwagi na niewłaściwe oprogramowanie modułu sterowania skrzynią biegów (TCM), w przypadku zatrzymania przez mocne wciśnięcie pedału hamulca, może nie zadziałać sprzęgło (C0) łączące silnik i silnik elektryczny. W takiej sytuacji moc silnika nie będzie przeniesiona, a pojazd może nie ruszy z miejsca, nawet jeśli pedał przyspieszenia jest wciśnięty.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 070 pojazdów.
HYUNDAI H1: RYZYKO POŻARU
W samochodach marki Hyundai H1 (TQ), wyprodukowanych w Korei Południowej od 08.05.2015 do 27.11.2020, z powodu wysokiej temperatury podczas automatycznej regeneracji filtra cząstek stałych DPF tylne przewody nagrzewnicy mogą się odkształcić i splątać. Może to skutkować pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 pojazdów.
JAGUAR E-PACE: EKSPLODUJĄCA PODUSZKA POWIETRZNA
W samochodach marki Jaguar E-Pace, wyprodukowanych w latach 2021-2023 w Wielkiej Brytanii, istnieje możliwość rozerwania się poduszki powietrznej pasażera podczas jej aktywowania. Uszkodzona poduszka powietrzna może zmniejszyć ochronę pasażera, a tym samym zwiększyć ryzyko obrażeń w przypadku wypadku, jak również umożliwić wydostanie się gorących gazów, które mogą spowodować oparzenia pasażerów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 178 pojazdów.
ROLLS-ROYCE SPECTRE: ZAKŁÓCENIA SYGNAŁU W UKŁADZIE HAMULCOWYM
W samochodach marki Rolls-Royce Spectre, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, może dochodzić do zakłócenia sygnału elektronicznego w zintegrowanym układzie hamulcowym („IBS”). W takiej sytuacji pojawi się komunikat na wyświetlaczu pojazdu. Konieczne może okazać się zwiększenie siły nacisku na pedał hamulca, jednak hamowanie pojazdu będzie możliwe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 14 pojazdów.
HYUNDAI SANTA FE: AWARIA KURTYNY POWIETRZNEJ
W samochodach marki Hyundai Santa Fe (MX5), wyprodukowanych w Korei Południowej od 14 marca do 4 lipca 2024 roku, w wersji 5 lub 7-miejscowej, może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów zamontowanej pod siedziskiem kanapy, wskutek przytrzaśnięcia zawiasem siedziska podczas jego składania. W takiej sytuacji może nie zadziałać kurtynowa poduszka powietrzna.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 407 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(03-19.09.2024)