MOTO-BUBLE: BMW, RENAULT, HYUNDAI, KIA, LEXUS
BMW serii 1, 2, 3, 4, 5 i 6, M2, M3, M4, X1, X6, X6 M, X5, X5 M: NIEBEZPIECZNA PODUSZKA POWIETRZNA
W samochodach marki BMW, modele: seria 1 – 3d (E81), X3 (E83), X1 (E84), seria 1 – 5d (E87), seria 3 Saloon (E90) i Seria 3 Touring (E91), M2 (F87), X6 M (F86), X5 M (F85), M4 Convertible (F83), M4 coupe (F82), M3 (F80), seria 1 Stufenheck (F52), X1 long (F49), X1 (F48), seria 2 Gran Tourer (F46), seria 2 Active Tourer (F45), seria 4 (F35), seria 3 Gran Turismo (F34), seria 4 Convertible (F33), seria 4 coupe (F32), seria 3 Touring (F31), seria 3 saloon (F30), X4 (F26), seria 2 convertible (F23), seria 2 coupe (F22), seria 1 (F21), seria 1 five-door saloon (F20), X6 (F16), X5 (F15), seria 6 coupe (F13), seria 6 convertible (F12), seria 5 Touring (F11), seria 5 saloon (F10), seria 5 Gran Turismo (F07) i seria 6 Gran Coupe (F06), wyprodukowanych w Niemczech, podczas przebudowy kierownicy na warianty Sport lub M Sport mogła zostać zamontowana wadliwa poduszka powietrzna kierowcy. W takim przypadku przy jej wyzwalaniu w związku z kolizją, w generatorze gazu może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne, a w dalszej konsekwencji – pęknięcie generatora gazowego i spowodowanie obrażeń pasażerów przez części metalowe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 63 007 pojazdów.
BMW X3: BEZ KONTROLI EMISJI SPALIN
w samochodach marki BMW X3 (F25), wyprodukowanych w Niemczech, układ kontroli emisji spalin może nie działać prawidłowo.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 286 pojazdów
BMW X3, X3 M: WADLIWE MOCOWANIE SZYN W BAGAŻNIKU
W samochodach marki BMW, modele: X3 (G01) i X3 M (F97), wyprodukowanych w Niemczech, może wystąpić usterka mocowania szyn w bagażniku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 11 018 pojazdów.
BMW X5: INSTRUKCJA Z BŁĘDAMI
W samochodach marki BMW X5 (G05), wyprodukowanych w Niemczech, instrukcja obsługi zawiera nieprawidłowe wartości dotyczące obciążenia użytkowego i dopuszczalnego obciążenia osi z przodu. Pojazd może być przeciążony lub może zostać przekroczona maksymalna dopuszczalna masa przyczepy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 672 pojazdy.
RENAULT MASTER III: RYZYKO POŻARU
W samochodach marki RENAULT Master III, z napędem na tylną oś, wyprodukowanych od 23 września 2014 do 27 września 2023 we Francji, może dojść do uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, w wyniku jego ocierania się o się o wiązkę elektryczną. Może to prowadzić do wycieku paliwa i jego zwiększonego zużycia, pojawienia się dymu i ryzyka pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 137 samochodów.
KIA STINGER: WYCIEK OLEJU
W samochodach marki KIA Stinger (kod modelowy CK), wyprodukowanych w Korei Południowej od 24 listopada 2016 do 07 marca 2023, przewód doprowadzający olej i zespół węża po lewej stronie (LH) turbosprężarki mogą ulec uszkodzeniu, co może prowadzić do wycieków oleju i skutkować pożarem w komorze silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 018 pojazdów.
HYUNDAI ELANTRA: UTRATA MOCY
W samochodach marki HYUNDAI Elantra (CN7), wyprodukowanych od 09 stycznia do 15 marca 2024 w Korei Południowej, może dojść do usterki zaworu recyrkulacji spalin EGR (świeci się wówczas lampka ostrzegawcza), co może prowadzić do chwilowej utraty mocy i szarpania pojazdem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 38 pojazdów.
LEXUS UX 300h: UTRATA MOCY
W samochodach marki Lexus UX300h, wyprodukowanych w Japonii od 08 do 17 stycznia 2024, przewody zasilające jednostkę sterującą (MG ECU) mogą pęknąć. Jeśli do tego dojdzie i przewody całkowicie się przerwą, może dojść do utraty siły napędowej, zwiększając ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 25 pojazdów.
HYUNDAI VELOSTER i GRAND SANTA FE: WYCIEK PŁYNU HAMULCOWEGO
W samochodach marki HYUNDAI, modele: Veloster (FS), wyprodukowanych od 04 stycznia 2011 do 31 października 2014 w Korei Południowej, oraz Grand Santa Fe (NC), wyprodukowanych od 06 sierpnia 2012 do 31 października 2014 w tym samym kraju, może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB, co stwarza ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 138 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(05-13.08.2024)