MOTO-BUBLE: VOLKSWAGEN, OPEL, CITROEN, PEUGEOT
VOLKSWAGEN TIGUAN, PASSAT, GOLF, ARTEON, MULTIVAN: RYZYKO POŻARU W UKŁADZIE WYSOKONAPIĘCIOWYM
W samochodach marki Volkswagen, modele: Tiguan (typ: AX), Passat (typ: CB), Golf (typ: CD), Arteon (typ: 3H) i Multivan (typ: T7 i ST), wyprodukowanych w Niemczech między kwietniem 2019, a lutym 2022 roku, zabezpieczenie w układzie wysokonapięciowym zostało wyprodukowane ze zbyt małą ilością piasku gaśniczego. W przypadku zwarcia dochodzi do zadziałania zabezpieczenia i przerwania przepływu prądu. W przypadku pęknięcia zabezpieczenia i zwarcia w instalacji może dojść do pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 121 pojazdów.
OPEL MOKKA, CORSA i COMBO, CITROEN C4 i BERLINGO, PEUGEOT 208, 2008 i PARTNER: NIEKONTROLOWANE WYŁĄCZENIE SILNIKA
W samochodach marki Opel, modele: Mokka, Corsa i Combo, marki Citroen, modele C4 i Berlingo oraz marki Peugeot, modele 208, 2008 i Partner wyposażonych w akumulator wysokiego napięcia, może wystąpić błąd kalibracji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego. W jego konsekwencji dochodzi do błędnego odczytu napięcia ogniw i/lub temperatury akumulatora, co może skutkować wyłączeniem silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 214 pojazdów.
PEUGEOT TRAVELLER i EXPERT 4: PODWYŻSZONA EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ
Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert 4 zostały wyprodukowane z niewłaściwym obwodem grzewczym zbiornika roztworu mocznika (AdBlue), czego skutkiem jest nienagrzewanie się w wymaganym stopniu układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W warunkach bardzo niskiej temperatury, może to doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnego poziomu emisji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 98 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(25.01.2023)