MOTO-BUBLE: OPEL, JEEP, JAGUAR, HYUNDAI, MOTOCYKLE BMW,

W samochodach marki Opel Insignia w wyniku korozji pod powłoką ochronną może dojść do pęknięcia łącznika tylnej osi, co może skutkować utratą kontroli nad pojazdem.
OPEL INSIGNIA: PĘKAJĄCY ŁĄCZNIK OSI TYLNEJ
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 808 pojazdów.
MOTOCYKLE BMW R 1250 GS, R 1250 GS ADVENTURE, R 1250 RT: ZŁAMANIE WAŁU NAPĘDOWEGO

W motocyklach marki BMW, modele: R 1250 GS (K50, 0J90 / 0J91 / 0J93 / 0J94 / 0M00 / 0M01 / 0M03 / 0M04), R 1250 GS ADVENTURE (K51, 0J50 / 0J51 / 0J53 / 0J54 / 0M10 / 0M11 / 0M13 / 0M14), R 1250 RT (K52, 0J61 / 0J63 / 0L01 / 0L03), wyprodukowanych w Niemczech, jazda z wysokimi różnicami prędkości obrotowej pomiędzy silnikiem, a napędem końcowym (np. gwałtowne hamowanie przy wysokiej prędkości obrotowej silnika po kontakcie koła z podłożem) może prowadzić do przeciążenia wałka wejściowego przekładni, a w konsekwencji jego złamania i wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 185 pojazdów.
JEEP WRANGLER: WYCIEK PALIWA
W samochodach marki Jeep Wrangler modele 2020-2022 (JL), wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, ramy mogły zostać wykonane ze zbędnym kołkiem montażowym. W trakcie ewentualnej kolizji kołek może zetknąć się ze zbiornikiem paliwa, powodując wyciek paliwa i pożar.
Kampanii naprawczej podlega 265 samochodów.
HYUNDAI SANTA FE: ZAWODNE PASY BEZPIECZEŃSTWA
W samochodach marki Hyundai Santa Fe TM (TM PE, TM HEV, TM PHEV) wyprodukowanych w Korei Południowej od 25 czerwca 2020 do 16 sierpnia 2022 może wystąpić nieprawidłowe działanie napinaczy pasów bezpieczeństwa foteli przednich.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 721 pojazdów.
JAGUAR F-PACE: RYZYKO POŻARU WSKUTEK ZERWANIA PASKA POMPY W UKŁADZIE CHŁODZENIA
W samochodach marki Jaguar F-Pace, wyprodukowanych w latach 2021-2023 w Wielkiej Brytanii, może dojść do uszkodzenia paska napędowego pompy płynu chłodzącego i w konsekwencji utraty cyrkulacji płynu chłodniczego. Prowadzi to do gwałtownego przegrzania się jednostki napędowej i uszkodzenia plastikowego kolanka w układzie chłodzenia i wycieku płynu chłodniczego na osłonę termiczną turbosprężarki, co może skutkować pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 19 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(27-28.04.2023)