MOTO-BUBLE: BMW, CITROEN, OPEL, PEUGEOT, NISSAN, DS, MERCEDES, MAZDA, KIA
BMW SERII 1, 2, 3, 4, 5, M3, M4, X5M, X6M, X6: STRZELAJĄCE PODUSZKI
W samochodach marki BMW, modele: Seria 6 Gran Coupe (F06), Seria 5 GT (F07), Seria 5 (F10), Seria 5 Touring (F11), Seria 6 Cabrio (F12), Seria 6 Coupe (F13), X5 (F15), X6 (F16), Seria 1 5-drzwiowa (F20), Seria 1 3-drzwiowa (F21), Seria 2 Coupe (F22), Seria 2 Cabrio (F23), X4 (F26), Seria 3 (F30), Seria 3 Touring (F31), Seria 4 Coupe (F32), Seria 4 Cabrio (F33), Seria 3 GT (F34), Seria 4 Gran Coupe (F36), Seria 2 Active Tourer (F45), Seria 2 Grand Tourer (F46), X1 (F48), M3 (F80), M4 Coupe (F82), M4 Cabrio (F83), X5M (F85) i X6M (F86), wyprodukowanych w Niemczech, możliwa jest usterka poduszki powietrznej kierowcy typu SDI, polegająca na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. Może to w przypadku wyzwolenia poduszki spowodować nadmiernie agresywne spalanie, a w konsekwencji – rozerwanie obudowy nadmuchiwacza, wskutek czego fragmenty metalu mogą przejść przez materiał poduszki i dostać się do wnętrza pojazdu z wysoką prędkością. Ryzyko będzie wzrastać wraz z wiekiem pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5 708 pojazdów.
CITROEN C5 AIRCROSS, DS 7, OPEL GRANDLAND, PEUGEOT 3008 i 508: PŁONĄCE AKUMULATORY
Samochody marki Citroen C5 Aircross, DS 7 Crossback, Opel Grandland, Peugeot, modele: 3008 i 508 wyposażone w akumulator wysokonapięciowy, mogą być narażone na ryzyko perforacji płyty wzmacniającej akumulatora z powodu wnikania wody. Prowadzi to do korozji pokrywy akumulatora i stwarza ryzyko jego pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 017 pojazdów (419 Citroenów, 285 DS 7, 345 Opli oraz 968 Peugeotów).
NISSAN MICRA: PĘKAJĄCE PROWADNICE FOTELA
W samochodach marki Nissan Micra (K14) wyprodukowanych we Francji od 05 grudnia 2016 roku. do 05 października 2021 roku może dojść do przekroczenia dopuszczalnych naprężeń materiału prowadnicy fotela, a w dalszej konsekwencji – do jej pęknięcia. Niesie to zagrożenie w postaci nieoczekiwanego ruchu fotela zakłócającego działanie pasów bezpieczeństwa w razie wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 4 058 pojazdów.
NISSAN JUKE: GASNĄCY SILNIK
W samochodach marki Nissan Juke (F16) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 16 czerwca do 12 grudnia 2022 roku jednoczesne naciśnięcie pedałów przyspieszenia i hamulca stwarza zagrożenie zresetowania HEVC (Hybrid Electric Vehicle Control). Wówczas silnik może w pewnych warunkach (silnik zimny, bezpośrednio po uruchomieniu) ulec zdławieniu lub zgasnąć.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 230 pojazdów.
NISSAN ARIYA: GASNĄCE WSKAŹNIKI
W samochodach marki Nissan Ariya (FE0) wyprodukowanych w Japonii od 20.04. do 23.08.2022 r. może występować problem z oprogramowaniem, który może powodować okresowe wyłączanie się i włączanie ekranu zestawu wskaźników.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 33 pojazdy.
MERCEDES GLC: ZWARCIA PRZEWODÓW
W samochodach marki Mercedes Typ GLC (BR 254), wyprodukowanych od 20 stycznia do 06 października 2022 roku, wiązka przewodów słupka B może być uszkodzona, co niesie ryzyko zwarcia uszkodzonych przewodów i pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 23 pojazdy.
MERCEDES SPRINTER: ODPADAJĄCY HAK HOLOWNICZY
W samochodach marki Mercedes Sprinter (Typ 907), wyprodukowanych w Niemczech, o otwartym wzorze konstrukcyjnym z hakiem holowniczym, podczas eksploatacji mogą powstawać pęknięcia w łączniku na wsporniku przyczepy. W skrajnym przypadku może dojść do oderwania się haka holowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 pojazdów.
MAZDA CX-60: ODPADAJĄCE KOŁA
W samochodach marki Mazda CX-60 (KH), wyprodukowanych w Japonii od 02 czerwca do 31 grudnia 2022 roku, niektóre z trzech modeli europejskich akcesoryjnych felg aluminiowych nie spełniają specyfikacji producenta. W takim przypadku kołnierze mocujące nie są właściwie wprasowane w punktach nakrętek piasty, co skutkuje ich brakiem lub nieprawidłowym osadzeniem, a w dalszej konsekwencji – zagrożeniem bezpieczeństwa jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 456 pojazdów.
KIA NIRO EV i SOUL EV
w samochodach marki KIA, modele: Niro EV wyprodukowanych w Korei Południowej między 16 czerwca, a 4 grudnia 2020 roku oraz Soul EV wyprodukowane w Korei Południowej między 18 czerwca a 9 września 2020 roku, jednostka sterowania napędem elektrycznym (EPCU) mogła zostać niewystarczająco uszczelniona podczas produkcji. W konsekwencji płyn chłodzący może przedostać się do wnętrza EPCU powodując nagłe zatrzymanie pracy silnika elektrycznego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 40 pojazdów.
PEUGEOT 208: WADLIWE OPONY
Samochody marki Peugeot 208 mogą być wyposażone w opony wykonane z niewłaściwej gumy. W takim wypadku prowadzi to do problemów z prowadzeniem pojazdu w przypadku aktywacji systemu ESP i/lub wydłużenia drogi hamowania, szczególnie na mokrej nawierzchni. Wystąpienie tego zjawiska ulega nasileniu przy użytkowaniu w jednym pojeździe zarówno opon zgodnych, jak i niezgodnych ze specyfikacją.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(18-19.04.2023)