MOTO-BUBLE: MERCEDES, BMW, YAMAHA, HONDA, HYUNDAI

MERCEDES SPRINTER 906, MERCEDES VITO/VIANO 639: PĘKAJĄCE PODUSZKI POWIETRZNE
W samochodach marki Mercedes Sprinter 906, wyprodukowanych w Niemczech oraz Vito/Viano 639, wyprodukowanych w Hiszpanii, warunki klimatyczne mogą z czasem spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy zmiana ta może spowodować pęknięcie generatora gazu na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogą doprowadzić do urazu pasażerów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 10 987 pojazdów.
MOTOCYKLE BMW S 1000 RR, M 1000 RR, S 1000 R, S 1000 XR: WYCIEK ZE SKRZYNI BIEGÓW
W motocyklach marki BMW, modele: S 1000 RR (K67), M 1000 RR (K66), S 1000 R (K63) i S 1000 XR (K69), wyprodukowanych w Niemczech, połączenie śrubowe pokrywy sprzęgła może się poluzować, co może doprowadzić do utraty naprężenia w połączeniu śrubowym i skutkować wyciekiem oleju.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 93 pojazdy.
MOTOCYKLE BMW S 1000 R, S 1000 XR: BRAK INFORMACJI O WYŁĄCZENIU FUNKCJI DYNAMIC PRO
W motocyklach marki BMW, modele: S 1000 R (K63, 0E51/0E53/0E54) i S 1000 XR (K69, 0E41, 0E43), wyprodukowanych w Niemczech, użytkownik ma do dyspozycji konfigurowalny tryb jazdy DYNAMIC PRO. W stanie fabrycznym funkcja wykrywania uniesienia przedniego koła (Wheelie) jest zdezaktywowana („0 = no support“). Klient może dopasować ten parametr w różnych stopniach. Po aktualizacji oprogramowania ustawienia klienta w trybie jazdy DYNAMIC PRO są przestawiane z powrotem do ustawień fabrycznych. Klient nie jest automatycznie informowany o tej zmianie, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 73 pojazdy.
HONDA CIVIC i HONDA CIVIC TYPE-R: PĘKAJĄCA KONSTRUKCJA FOTELA KIEROWCY
w samochodach marki Honda, modele: Civic oraz Civic Type-R, rok modelowy 2023, wyprodukowanych od lipca do października 2022 roku w Japonii, element ramy siedziska kierowcy z powodu wadliwego spawu, przy zbyt dużym i ciągłym obciążeniu może pęknąć i prowadzić do grzechotania elementu. W przypadku kolizji pęknięcie spoiny może uniemożliwić przytrzymanie i ochronę kierowcy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 112 pojazdów.
HYUNDAI KONA: WADLIWE KLAMRA PASA BEZPIECZEŃSTWA
W samochodach marki Hyundai Kona wyprodukowanych w Korei Południowej od 21 grudnia 2022 do 30 stycznia 2023 roku może być zamontowana klamra pasa bezpieczeństwa siedzenia tylnego o niewłaściwej specyfikacji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 50 pojazdów.
HYUNDAI SANTA FE: WYCIEK PALIWA
W samochodach marki Hyundai Santa Fe PHEV wyprodukowanych w Korei Południowej od 11 kwietnia do 23 czerwca 2022 roku, może dojść do wycieku paliwa z powodu niewłaściwego uformowania zbiornika paliwa.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 pojazdów.
HYUNDAI KONA i HYUNDAI i40: „TWARDY” HAMULEC
W samochodach marki Hyundai, modele: Kona (wyprodukowane w Korei Południowej od 14 grudnia 2018 do 21 czerwca 2020 roku) oraz i40 (wyprodukowane w Korei Południowej od 20 grudnia 2018 do 30 maja 2019 roku), może wystąpić niedrożność filtra siatkowego kanału olejowego pompy podciśnienia, współpracującej z pompą wtryskową. Użytkownik może odczuć zwiększony opór pedału hamulca, zanim włączy się lampka ostrzegawcza.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 190 pojazdów.
YAMAHA XTZ 690 D TENERE 700: WYCIEK PALIWA
W motocyklach marki Yamaha XTZ 690 D Tenere 700 wyprodukowanych we Francji, może dojść do wycieku paliwa spod zaworu elektromagnetycznego prawego zbiornika paliwa.
Kampanią naprawczą objętych jest 47 motocykli.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(29.03.2023)