MOTO-BUBLE: FORD, MAZDA, SUZUKI, JEEP, COMBO, HONDA
FORD TRANSIT, NAVIGATO, BRONCO, EXPLORER, AVIATOR
W samochodach marki Ford, modele: Transit, wyprodukowanych w fabryce Kocaeli od 01 marca 2021 do 25 września 2023, Navigato, wyprodukowanych w fabryce Kentucky od 07 marca 2018 do 23 grudnia 2021, Bronco, wyprodukowanych w fabryce Michigan Truck od 23 września 2020 do 22 grudnia 2021, Explorer, wyprodukowanych w fabryce Chicago od 09 maja 2019 do 28 lipca 2023 oraz Aviator, wyprodukowanych w fabryce Chicago od 29 sierpnia 2019 do 24 lipca 2023 może pojawiać się okresowo niebieski obraz z kamery tylnej po włączeniu wstecznego biegu lub gdy wybrany i dostępny jest widok w zakresie 360 stopni. System wspomagający kierowcę może nie działać zgodnie z oczekiwaniami podczas jazdy z małą prędkością lub podczas cofania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 238 pojazdów.
FIAT 500, PANDA: BRAK ŚWIATEŁ TYLNYCH, NIECZYNNA KAMERA COFANIA I TYLNE CZUJNIKI PARKOWANIA
W samochodach marki Fiat, modele: 500 i Panda, przełącznik biegu wstecznego w skrzyni biegów może być wadliwy i niezgodny ze specyfikacją, co może spowodować brak włączania się świateł tylnych pojazdu, kamery cofania i tylnych czujników parkowania w trakcie cofania.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 47 samochodów.
FORD PUMA: WADLIWE OPROGRAMOWANIE
W samochodach marki Ford Puma, wyprodukowanych w fabryce Craiova od 31 marca do 28 lipca 2023, moduł kontroli zabezpieczeń (RCM) został nieprawidłowo skonfigurowany, co może skutkować nieprawidłowym działaniem oprogramowania, a system nie wyświetli żadnych ostrzeżeń dla użytkownika. Ponadto podczas wypadku system zabezpieczeń może działać nieprawidłowo.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 651 pojazdów.
OPEL COMBO: WYCIEK OLEJU ZE SKRZYNI ROZDZIELCZEJ
W samochodach marki Opel Combo, wyposażonych w przednią skrzynię rozdzielczą firmy Automobiles DANGEL, na skutek wadliwego uszczelnienia istnieje ryzyko wycieku z niej oleju. W takiej sytuacji może dojść do zablokowania łożyska przedniej skrzyni rozdzielczej, a w rezultacie do blokady kół tylnych, i utraty kontroli nad pojazdem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 pojazdów.
MAZDA CX-60: BEZ WSPOMAGANIA KIEROWNICY
W samochodach marki Mazda CX-60 (KH), wyprodukowanych w Japonii od 15 marca 2022 do 11 grudnia 2023, kierowca może odczuć podczas jazdy nagły wzrost siły potrzebnej do kierowania pojazdem, co niesie ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 3.073 pojazdy.
SUZUKI GSX 1300 RM4 HAYABUSA: WYCIEK PŁYNU HAMULCOWEGO
W motocyklach marki Suzuki GSX1300 RM4 HAYABUSA, wyprodukowanych w Japonii, końcówki przewodów hamulcowych mogą być dokręcone do modułu ABS nieodpowiednim momentem. Może to skutkować wyciekiem płynu hamulcowego z układu i prowadzić do wydłużenia drogi hamowania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 73 pojazdy.
SUZUKI VITARA i S-CROSS:
W samochodach marki Suzuki, modele: Vitara i S-Cross, wyprodukowanych na Węgrzech, powierzchnia sztywnego przewodu hamulcowego lewego tylnego koła mogła zostać uszkodzona podczas procesu produkcyjnego, co niesie ryzyko przyspieszonej korozji i wycieku płynu hamulcowego, a w dalszej konsekwencji – pogorszenia skuteczności układu hamulcowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 267 pojazdów.
JEEP AVENGER BEV: TYLKO PO FRANCUSKU
W samochodach marki Jeep Avenger BEV, wyprodukowanych w Polsce, wyposażonych w opcję E-call, urządzenie może komunikować się z kierowcą wyłącznie w języku francuskim, dopóki pomoc nie odpowie na wezwanie.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 149 pojazdów.
FORD TRANSIT CUSTOM: BŁĘDY W INSTRUKCJI
Do samochodów marki Ford Transit Custom, wyprodukowanych w fabryce Yenikoy od 15. lipca do 13 listopada 2023, dostarczono instrukcje (w wersji wydrukowanej oraz w systemie SYNC4) dotyczące wyłączania poduszki powietrznej pasażera, które mogą być nieprawidłowe. W konsekwencji użytkownik nie będzie w stanie określić, jak wyłączyć lub włączyć poduszkę powietrzną pasażera, gdy montuje fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy.
Na rynku polskim wymianą instrukcji objęte są 83 pojazdy.
HONDA XL 750P: PĘKAJĄCA PODSTAWKA
W motocyklach marki Honda XL750P, rok modelowy 2023, wyprodukowanych od 24 stycznia do 01 grudnia 2023 w Japonii, zaczep sprężyny w akcesoryjnej podstawce centralnej może pęknąć i w rezultacie doprowadzić do przewrócenia się pojazdu. Ponadto, jeżeli zaczep sprężyny odpadnie podczas jazdy, może spowodować kontakt podstawki z podłożem i spowodować przewrócenie się pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 74 pojazdy.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(26.01 – 13.02.2024)