PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • HOME
  • BLOG
    • Kategorie

  • AUTO MOTO MARKET
  • REKLAMA
  • O NAS
  • KONTAKT
3 czerwca 2010

SYSTEM DELPHI Multec® DLA TECHNOLOGII BlueMotion

MOTO-TECHNIKA

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

Po ponad rocznej współpracy z Volkswagenem, firma Delphi dostarcza swój system Multec® Diesel Common Rail do nowego 1.2-litrowego, 3-cylindrowego Volkswagena Polo BlueMotion, wybranego niedawno „Europejskim Samochodem Roku”. 

System wyposażony w szybki wtryskiwacz z siłownikiem elektromagnetycznym, został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w roku 2000 i od tego czasu podlegał zmianom i ulepszeniom, tak by spełniał stale zmieniające się normy emisji, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i konkurencyjności pod względem walorów jezdnych i osiągów samochodów, w których był montowany.

System Common Rail montowany w Volkswagenie Polo BlueMotion wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania wtryskiwaczy solenoidowych, współpracujących z najnowszą generacją pomp paliwowych DFP6 Delphi. Takie połączenie pozwala na osiągnięcie poziomu emisji CO2 równego 87 g/km.

Nowy system Common Rail Delphi gwarantuje lepszą kontrolę nad ilością dozowanego paliwa, poprawia zdolność rozpylania paliwa i mieszania paliwa z powietrzem oraz może zapewnić nawet 6 cykli wtrysku na jeden cykl spalania, co owocuje wysoką płynnością procesu spalania, a w konsekwencji – obniżeniem poziomów hałasu i wibracji.

Poprawa wydajności systemu wtrysku i charakterystyk spalania została osiągnięta dzięki zredukowaniu strat ubocznych, obniżeniu masy podzespołu i zużycia energii oraz poprawie charakterystyk hydraulicznych. Dzięki tym wszystkim elementom, system wtryskiwaczy Delphi przeznaczanych dla silników Diesla Common Rail będzie mógł być stosowany do wszystkich wysilonych silników, montowanych w samochodach różnych klas.

Dla systemów Common Rail przeznaczona jest również nowa pompa DFP6, wyposażona w pojedynczy tłok. Została ona specjalnie zaprojektowana tak, aby zredukować wymiary i masę, a jednocześnie zapewnienić maksymalnie 2 000 bar ciśnienia w szynie zasilającej. Projekt pompy łączy relatywnie małą pojemność znamionową, do 0,42 cm3/obrót, ze zdolnością do działania zgodnie z prędkością silnika, w celu zapewnienia elastyczności i efektywnego działania w silnikach o pojemności do 2.2 litrów.

Osiagnięto to poprzez zastosowanie nowego projektu, zwartej głowicy hydraulicznej, pomagającej w podniesieniu sprawności objętościowej i mechanicznej i w konsekwencji redukcji ilości CO2 emitowanego przez silnik. Nowa koncepcja, możliwa do zastosowania w systemach z ciśnieniem w szynie zasilającej przekraczającym 2000 bar, redukuje naprężenia i charakteryzuje się znacznie sztywniejszą, w porównaniu z poprzednimi generacjami, głowicą, z opracowanym przez Delphi, zintegrowanym systemem zaworów, montowanych bezpośrednio na głowicy i odkuwanym wysokociśnieniowym wylotem, wyposażonym w zawór wyjściowy.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań Delphi, objętość martwa w głowicy pompy jest znacznie mniejsza niż w przypadku innych pomp wykorzystywanych w przemyśle samochodowym, co w efekcie daje najlepszą w swojej klasie wydajność objętościową dla bardzo dużych prędkości pompy, znacznie przekraczającą 90 proc. Ponadto, w przeciwieństwie do innych pomp dostępnych na rynku, nie ma ryzyka i miejsc w obwodzie wysokiego ciśnienia, którymi paliwo mogłoby przedostać się do środowiska.

Dodatkową zaletą konstrukcji Delphi jest zastosowanie unikalnego mechanizmu wałka i stopy. Krzywka z podwójnym garbem zapewnia dwa cykle pompowania na każdy obrót pompy, redukując tym samym liczbę koniecznych suwów pompy. W późniejszym czasie, przy zastosowaniu w silnikach 4–cylindrowych, możliwość działania pompy z szybkością równą liczbie obrotów silnika, w połączeniu z krzywką o podwójnym garbie, pozwoli na zsynchronizowanie cykli pompowania paliwa z cyklami wtrysku. To skuteczna metoda pozwalająca na osiągnięcie najniższego z możliwych poziomu emisji przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów silnika.

Mechanizm wałka i stopy został zoptymalizowany, w celu zredukowania bezwładności oraz obniżenia poziomu hałasu, poprzez zastosowanie opatentowanej przez Delphi statycznej prowadnicy stopy. Ten komponent jest wciskany bezpośrednio do obudowy, tak, aby prowadnica stopy, inna niż w poprzednio stosowanych modelach, nie drgała w trakcie działania pompy, co pozwala na obniżenie masy dynamicznej, umożliwiając zmniejszenie sprężyny zapewniającej powrót tłoka oraz optymalizację wymiarów i kształtu urządzenia. Konstrukcja zapobiega bocznej rotacji stopy pompy DFP6, eliminując ryzyko zniszczenia pompy i redukując jej masę do 2,4 kg.

Materiały źródłowe:
Delphi
(31.05.2010)  

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

O Autorze


WIĘCEJ ŚWIATŁA DLA MOTOCYKLI NOWY CITROËN C4

Related Posts

AdBlue – MOCZNIK SZCZEGÓLNEGO ZNACZENIA

MOTO-TECHNIKA

AdBlue – MOCZNIK SZCZEGÓLNEGO ZNACZENIA

20141104_msc_bosch

MOTO-TECHNIKA

MOTOCYKLOWY UKŁAD STABILIZACJI MSC

ats_kute_02

MOTO-TECHNIKA

TECHNOLOGIE PRODUKCJI FELG

Wyszukaj

Kategorie

  • PARKING NIESTRZEŻONY (53)
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (55)
  • NA GIEŁDACH (1)
  • POCZTA "MOTO" (36)
  • MOTOCYKLE (43)
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH (46)
  • MOTO-KRONIKA (65)
  • MOTO-KANTY (7)
  • WYSZUKANE, POLECANE (5)
  • DOMOBIL.PL (12)
  • GALERIE (14)
  • Bez kategorii (1)
  • AGORA (188)
    • AKTUALNOŚCI (69)
    • KOŚCIÓŁ (65)
    • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY (44)
    • KRONIKA (9)
    • OGŁOSZENIA (1)
  • AD REM (130)
    • PUBLICYSTYKA (37)
    • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2023 (50)
    • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2023 (11)
    • BEZ CENZURY (22)
    • ZAPISKI PODSĄDNEGO (10)
  • MOTO (790)
    • PREMIERY (25)
    • (D)EFEKTY (423)
    • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY (1)
    • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (2)
    • MOTO-TECHNIKA (14)
    • SERWIS AUTORYZOWANY (321)
    • JEDNOŚLADY (3)
    • FOTO-PRZESTROGA (1)
  • PLENER (141)
    • SOKÓŁ GDAŃSK (7)
    • SPORT, TURYSTYKA (134)

PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © PolskaWolna.pl & MOTO.media.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT