PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • HOME
  • BLOG
    • Kategorie

  • AUTO MOTO MARKET
  • REKLAMA
  • O NAS
  • KONTAKT
15 grudnia 2015

SCANIA POLSKA: DOBRY ROK, POMYŚLNE ROKOWANIA

MOTO-KRONIKA

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

Świąteczne spotkania kierownictwa Scanii Polska z dziennikarzami motoryzacyjnymi obrosły już wieloletnią tradycją. Niżej podpisany nie lekceważąc atrakcyjnych miejsc w jakich się odbywają (ostatnie to Pałac Żelechów na Mazowszu) oraz ich merytoryczno-towarzyskiej formy, szczególnie jednak ceni sobie możliwość porozmawiania z ciągle tymi samymi, polskimi menedżerami firmy. Owszem, co kilka lat poznajemy nowego dyrektora generalnego spółki – najczęściej pochodzącego ze Szwecji – lecz trzon jego najbliższych współpracowników pozostaje bez zmian.

 

Tak było również w dniach 8-9 grudnia 2015. Kierującemu Scanią Polska od czterech miesięcy Niemcowi Haraldowi Woitke, towarzyszyli znani nam „od zawsze” Tomasz Cwalina – dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych, Paweł Paluch – dyrektor marketingu oraz Łukasz Nowacki – dyrektor Scania Finance Polska. W tle nad sprawnym przebiegiem całej imprezy czuwali Katarzyna Kobus i Stefan Przeniosło. Wyjątkowa, jak na korporacyjne realia, kadrowa stabilność tej ekipy może dowodzić tylko jednego: dobrzy są!

Powyższa teza znalazła swoje odbicie w tegorocznych dokonaniach Scanii Polska. W dwudziestym roku działalności na naszym rynku spółka liczy 857 pracowników (w tym 652 w Scania Polska) oraz 11 dealerów ( w tym 9 własnych). Dysponuje 37 serwisami (w tym 26 własnymi) w których pracuje 330 mechaników, regionalnym magazynem części, centrum szkoleniowym w Nadarzynie oraz Szkołą Jazdy Scania.

 
Od lewej: Tomasz Cwalina – dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych, Harald Woitke – nowy dyrektor generalny Scanii Polska (od 1 sierpnia br.) oraz Paweł Paluch – dyrektor marketingu

Taki potencjał pozwolił do listopada br. sprzedać 2.585 ciągników siodłowych (16,8 proc. udziału w rynku polskim) oraz 693 podwozia (24,6 proc. w rynku). To najlepszy wynik w ostatnich 15 latach. Z łączną liczbą 3.278 sprzedanych pojazdów i 18-procentowym udziałem w rynku Scania ustąpiła tylko marce DAF (3.517 szt.), a wyprzedziła: MAN (3.194 szt.), Mercedesa (2.946 szt.), Volvo (2.870 szt.), Iveco (1.316 szt.) oraz Renault (1.094 szt.).

Na szczególne podkreślenie zasługuje dominująca pozycja Scanii w podwoziach. 693 sprzedane samochody tego rodzaju to rezultat  znacznie lepszy od osiągniętego przez Mercedesa (474), MAN (471), Volvo (446), DAF (338), Iveco (251) i Renault (109). Dodajmy, że silną specjalnością Scanii stał się segment pojazdów strażackich oraz  komunalnych.   

Czy może być jeszcze lepiej? Wydaje się, że tak. Pamiętajmy, że polskie firmy przewożą aż 25 proc. towarów w Europie, co czyni je liderem transportu samochodowego. Sukcesywna wymiana taboru na nowszy, bardziej ekologiczny (czytaj także: tańszy w opłatach drogowych i zużyciu paliwa) to naturalna konieczność. Nie bez znaczenia – zwłaszcza dla segmentu pojazdów budowlanych – jest też perspektywa wyasygnowania w latach 2017-2020 środków w wysokości ponad 100 mld zł na rozwój infrastruktury i środowiska.

Menedżerowie polskiego oddziału Scanii starają się nie tylko odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie rynku ale także wyprzedzać zachodzące na nim zmiany i pojawiające się tendencje. Taką rolę spełnia np. wynajem ciężarówek adresowany do klientów chcących do minimum ograniczyć czynności związane z obsługą floty transportowej. W tej ofercie Scania Polska bierze na siebie m.in. cały ciężar serwisowania pojazdów, pozostawiając drugiej stronie jedynie pokrywanie kosztów paliwa i opłacanie kierowców.  

Jeszcze bardziej nowatorską, a przy tym wymyśloną i opracowaną całkowicie w Polsce, jest inicjatywa kierowana do nowych, potencjalnych klientów pod hasłem www.zawszenaczele.pl. Polega ona – mówiąc najkrócej – na udostępnianiu zainteresowanym firmom jednego z czterech zestawów ciągnik + naczepa (patrz: zdjęcie otwierające tekst) do przetestowania w warunkach normalnej eksploatacji. W tym roku z tej propozycji skorzystało 21 klientów, którzy przejechali łącznie 134.303 km zużywając średnio – uwaga! – 23,72 l oleju napędowego na 100 km. Trudno o lepszą wizytówkę dla najnowszej generacji silników Scanii. Ten program będzie kontynuowany także w przyszłym roku.

Z pozostałych planów Scanii na rok 2016 warto wymienić przede wszystkim obchody jubileuszu 125-lecia istnienia koncernu, wzmocnienie aktywności w segmencie pojazdów budowlanych, zwiększenie liczby pojazdów oferowanych do wynajmu, uruchomienie kolejnego nowego serwisu oraz zdobycie rynku w segmencie autobusów używanych. Całej załodze Scanii Polska życzymy powodzenia w realizacji założonych celów, a sobie – ponownego spotkania z tymi samymi reprezentantami za rok.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski
(10.12.2015)

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

O Autorze


Z BLISKA: LECHIA GDAŃSK – WISŁA KRAKÓW 2:0 RozKODowanie

Related Posts

100-LECIE „KUBICKIEGO”

MOTO-KRONIKA

100-LECIE „KUBICKIEGO”

REKORDOWY WIZZ AIR

MOTO-KRONIKA

REKORDOWY WIZZ AIR

KOLEJNY DOBRY ROK DLA SCANII

MOTO-KRONIKA

KOLEJNY DOBRY ROK DLA SCANII

Wyszukaj

Kategorie

  • NA GIEŁDACH (1)
  • POCZTA "MOTO" (36)
  • MOTOCYKLE (43)
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH (46)
  • MOTO-KRONIKA (67)
  • MOTO-KANTY (6)
  • WYSZUKANE, POLECANE (5)
  • DOMOBIL.PL (10)
  • GALERIE (14)
  • TURYSTYKA BEZ POŚREDNIKA (1)
  • Bez kategorii (3)
  • PARKING NIESTRZEŻONY (53)
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (55)
  • AGORA (121)
    • AKTUALNOŚCI (39)
    • KOŚCIÓŁ (35)
    • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY (39)
    • KRONIKA (8)
    • OGŁOSZENIA (1)
  • AD REM (127)
    • PUBLICYSTYKA (35)
    • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2023 (48)
    • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2023 (13)
    • BEZ CENZURY (21)
    • ZAPISKI PODSĄDNEGO (10)
  • MOTO (762)
    • PREMIERY (25)
    • (D)EFEKTY (397)
    • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY (1)
    • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (1)
    • MOTO-TECHNIKA (14)
    • SERWIS AUTORYZOWANY (319)
    • JEDNOŚLADY (3)
    • FOTO-PRZESTROGA (2)
  • PLENER (138)
    • SOKÓŁ GDAŃSK (6)
    • SPORT, TURYSTYKA (132)

PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © PolskaWolna.pl & MOTO.media.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT