PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • HOME
  • BLOG
    • Kategorie

  • AUTO MOTO MARKET
  • REKLAMA
  • O NAS
  • KONTAKT
13 sierpnia 2009

PODWÓJNE WTRYSKIWACZE NISSANA DLA MAŁYCH SILNIKÓW

MOTO-TECHNIKA

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała o opracowaniu systemu podwójnych wtryskiwaczy, zaprojektowanego pod kątem obniżenia zużycia paliwa w silnikach benzynowych małej pojemności. W nowym systemie zasilania paliwem – pierwszym tego rodzaju na świecie w samochodach produkowanych masowo – zastosowano osobne wtryskiwacze dla poszczególnych kanałów dolotowych, a nie cylindrów, co przyspiesza rozpylanie paliwa, zmniejsza ilość nie spalonej mieszanki oraz przyczynia się do obniżenia emisji węglowodorów. Nissan wprowadzi nowy system w samochodach produkowanych seryjnie na początku roku obrachunkowego 2011.

Obecnie w większości silników benzynowych stosowane są pojedyncze wtryskiwacze na cylinder (dostarczające paliwo do obydwu kanałów dolotowych). W systemie Nissan Dual Injector podwojono liczbę wtryskiwaczy na cylinder. Rozwiązanie to powoduje zmniejszenie średnicy kropel paliwa o około 60 proc., co przekłada się na większą płynność i stabilność procesu spalania.

Na zdjęciu poniżej porównano działanie jednego kanału dolotowego w systemie Dual Injector (z lewej) i konwencjonalnego systemu wtrysku obsługująceo obydwa kanały dolotowe.

System Dual Injector umożliwia także ciągłe sterowanie fazami otwarcia zaworów wydechowych, a nie tylko dolotowych, co poprawia sprawność cieplną, zmniejsza straty tłoczenia oraz przyczynia się – dzięki zsynchronizowanej pracy dwóch wtryskiwaczy – do obniżenia zużycia paliwa nawet o 4 proc. w porównaniu z silnikami Nissana reprezentującymi ten sam segment.

Teoretycznie podobne systemy bezpośredniego wtrysku, w których paliwo także wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów, są jednak trudniejsze do zastosowania w silnikach o małej pojemności, ponieważ wymagają montowania wysokociśnieniowej pompy, która komplikuje konstrukcję systemu i podnosi koszty. System Nissan Dual Injector jest natomiast lżejszy i konstrukcyjnie prostszy, ponieważ paliwo podawane jest tu pod normalnym ciśnieniem, co oznacza zmniejszenie kosztów o około 60 proc.  w porównaniu z silnikami o podobnej pojemności z bezpośrednim wtryskiem.

W nowym systemie z podwójnymi wtryskiwaczami katalizator zawiera o połowę mniej metali szlachetnych przy utrzymaniu niezmienionej efektywności działania układu katalizatora. W połączeniu z katalizatorami o ultraniskiej zawartości metali szlachetnych, wprowadzonymi w 2008 roku, ilość metali szlachetnych można obniżyć nawet o 75 proc.

„Uważamy, że dalsze obniżanie zużycia paliwa w silnikach benzynowych jest istotną kwestią ze względu na rosnący na całym świecie popyt na to paliwo oraz na inne systemy zasilania oparte na urządzeniach spalinowych” – powiedział Shuichi Nishimura, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych w firmie Nissan. „Stosując system podwójnych wtryskiwaczy w małych silnikach, mamy nadzieję przyczynić się do obniżenia emisji CO2 i zużycia metali szlachetnych”.

Materiały źródłowe:
Nissan
(24.07.2009)

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

O Autorze


RYNEK POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH: BEZ POPRAWY MOCNIEJSZY SMART

Related Posts

AdBlue – MOCZNIK SZCZEGÓLNEGO ZNACZENIA

MOTO-TECHNIKA

AdBlue – MOCZNIK SZCZEGÓLNEGO ZNACZENIA

20141104_msc_bosch

MOTO-TECHNIKA

MOTOCYKLOWY UKŁAD STABILIZACJI MSC

ats_kute_02

MOTO-TECHNIKA

TECHNOLOGIE PRODUKCJI FELG

Wyszukaj

Kategorie

  • GALERIE (14)
  • Bez kategorii (1)
  • PARKING NIESTRZEŻONY (53)
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (55)
  • NA GIEŁDACH (1)
  • POCZTA "MOTO" (36)
  • MOTOCYKLE (43)
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH (46)
  • MOTO-KRONIKA (65)
  • MOTO-KANTY (7)
  • WYSZUKANE, POLECANE (5)
  • DOMOBIL.PL (12)
  • AGORA (188)
    • AKTUALNOŚCI (69)
    • KOŚCIÓŁ (65)
    • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY (44)
    • KRONIKA (9)
    • OGŁOSZENIA (1)
  • AD REM (130)
    • PUBLICYSTYKA (37)
    • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2023 (50)
    • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2023 (11)
    • BEZ CENZURY (22)
    • ZAPISKI PODSĄDNEGO (10)
  • MOTO (790)
    • PREMIERY (25)
    • (D)EFEKTY (423)
    • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY (1)
    • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (2)
    • MOTO-TECHNIKA (14)
    • SERWIS AUTORYZOWANY (321)
    • JEDNOŚLADY (3)
    • FOTO-PRZESTROGA (1)
  • PLENER (141)
    • SOKÓŁ GDAŃSK (7)
    • SPORT, TURYSTYKA (134)

PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © PolskaWolna.pl & MOTO.media.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT