PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • HOME
  • BLOG
    • Kategorie

  • AUTO MOTO MARKET
  • REKLAMA
  • O NAS
  • KONTAKT
18 czerwca 2009

MALAGUTI MADISON 3 250 ie

JEDNOŚLADY

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

Gdyby nie zbyt wygórowana cena, Malaguti Madison 3 250 ie mógłby uchodzić za modelowego przedstawiciela skuterowej klasy średniej. Niestety, przekroczenie kwoty 20 tys. zł (dokładnie 21.500) w istotnym stopniu podważa takie pozycjonowanie. A szkoda, bo inne cechy – zwłaszcza motoryczne – czynią  go jednośladem bez jakichkolwiek kompleksów zarówno w mieście, jak i podczas eskapad po naszym pięknym kraju.

Używałem Malaguti jako pojazdu do obsługi prasowej kolejnej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywanej w pierwszy weekend czerwca na br. szutrowych trasach Szwajcarii Kaszubskiej.

Choć niepozorny z wyglądu, na „dojazdówkach” do odcinków specjalnych spisywał się znakomicie. Był szybszy nawet od rajdowych maszyn najmocniejszej klasy Super 2000. Prędkość maksymalna równa 130 km/h to wprawdzie nic szczególnego, ale w połączeniu z możliwością bezkarnego „myszkowania” między sznurami samochodów sprawiała, że dojeżdżałem tam, gdzie chciałem i – co najważniejsze – o czasie.

W zatłoczonym ponad wszelką miarę Gdańsku było podobnie. Niespełna 80-centymetrowa (z lusterkami) szerokość pozwalała swobodnie kluczyć wśród stojących lub przemieszczających się w żółwim tempie samochodów, a start spod świateł nie pozostawiał wątpliwości co do atutów 160-kilogramowego pojazdu z silnikiem o mocy 22 KM. Przepraszam tą drogą użytkowników Alf Romeo oraz usportowionych wersji Audi, VW Golfa lub BMW, że podrażniłem ich dumę. Mówi się trudno.. Na Malaguti nawet dziadek może pokazać, co znaczy jednośladowa radość z jazdy.

Tych, którzy chcieliby pójść moim śladem uprzedzam lojalnie: nie jest to skuter dla każdego, nawet jeśli posiada kategorię A. Znacząca moc i prędkość maksymalna w połączeniu z podwyższonym środkiem ciężkości (siedzisko kierowcy na wysokości 80 cm) zmuszają do maksymalnej koncentracji podczas jazdy, precyzyjnego składania się w zakrętach oraz przewidywana najbardziej zaskakujących manewrów samochodziarzy.

Oprócz osiągów, w testowanym skuterze podobała się prostota obsługi oraz czytelność wskaźników. Niestety, te ostatnie niepotrzebnie obramowano  niklem, oślepiającym podczas jazdy „ze słońcem”.

Za najpoważniejszą wadę modelu Malaguti Madison 3 250 ie uważam pojemność bagażnika, wykluczającą schowanie kasku o standardowych gabarytach. Cóż z tego, że producent deklaruje możliwość swobodnego schowania aż dwóch kasków typu „Jet”, skoro mój – absolutnie typowy – Nolan nie mieścił  się nawet w pojedynkę (patrz zdjęcie), choć kosztował ponad 600 zł i na parę ładnych lat wyczerpał mój budżet w tym asortymencie?

Jeśli zatem któryś z Czytelników upodoba sobie ten model Malaguti ponad wszystkie inne, proponuję twarde negocjowanie rabatu przynajmniej w wysokości wystarczającej na zakup dwóch ww. „Jetów”. Ja zrobiłbym to niechybnie.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski
(18.06.2009)

DANE TECHNICZNE:

Silnik:
Typ: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
Pojemność skokowa: 244 cc
Średnica x skok tłoka: 72 x 60 mm
Stopień sprężania: 11:1
Moc maksymalna: 22,1 KM (16,5 kW) przy 8500 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy: 21,5 Nm przy 6750 obr/min.
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa CDI
Rozrusznik: elektryczny

Skrzynia biegów:
Rodzaj: automatyczna
Sprzęgło: automatyczne, odśrodkowe, suche
Napęd tylnego koła: pas napędowy (V-belt)

Rama:
Typ: rury stalowe

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy o średnicy 36 mm, skok 90 mm
Tył: wahacz wleczony, podwójne amortyzatory, skok 100 mm

Układ hamulcowy:
Przód: 240 mm, pojedynczy tarczowy, dwutłoczkowy
Tył: 240 mm, pojedynczy tarczowy, jednotłoczkowy

Ogumienie:
Przód: 120/70-14
Tył: 140/60-14

Wymiary, masy osiągi:
Wymiary (długość x szerokość z lusterkami x wysokość z owiewką): 1.980 x 790 x 1.460 mm
Rozstaw osi: 1.410 mm
Wysokość siedzenia: 795 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem): 165 kg
Maksymalna masa całkowita: 350 kg
Zbiornik paliwa: 8,5 litrów
Prędkość maksymalna: 130 km/h

Cena:
21.500 PLN (według stanu na 08.06.2009)

Udostępnij ten wpis:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Email Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on WhatsApp Share on Telegram Share on SMS

O Autorze


LOTOS BALTIC CUP: BEZ NIESPODZIANEK, BEZNADZIEJNIE MALAGUTI MADISON 3 250 ie

Related Posts

NIEZWYCZAJNE,  NADZWYCZAJNE…

JEDNOŚLADY

NIEZWYCZAJNE, NADZWYCZAJNE…

NOWATORSKI KASK MOTOCYKLOWY Z 360-STOPNIOWYM PRZEGLĄDEM SYTUACJI

JEDNOŚLADY

NOWATORSKI KASK MOTOCYKLOWY Z 360-STOPNIOWYM PRZEGLĄDEM SYTUACJI

Wyszukaj

Kategorie

  • POCZTA "MOTO" (36)
  • MOTOCYKLE (43)
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH (46)
  • MOTO-KRONIKA (65)
  • MOTO-KANTY (7)
  • WYSZUKANE, POLECANE (5)
  • DOMOBIL.PL (12)
  • GALERIE (14)
  • Bez kategorii (1)
  • PARKING NIESTRZEŻONY (53)
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (55)
  • NA GIEŁDACH (1)
  • AGORA (188)
    • AKTUALNOŚCI (69)
    • KOŚCIÓŁ (65)
    • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY (44)
    • KRONIKA (9)
    • OGŁOSZENIA (1)
  • AD REM (130)
    • PUBLICYSTYKA (37)
    • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2023 (50)
    • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2023 (11)
    • BEZ CENZURY (22)
    • ZAPISKI PODSĄDNEGO (10)
  • MOTO (790)
    • PREMIERY (25)
    • (D)EFEKTY (423)
    • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY (1)
    • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA (2)
    • MOTO-TECHNIKA (14)
    • SERWIS AUTORYZOWANY (321)
    • JEDNOŚLADY (3)
    • FOTO-PRZESTROGA (1)
  • PLENER (141)
    • SOKÓŁ GDAŃSK (7)
    • SPORT, TURYSTYKA (134)

PolskaWolna.pl (moto.media.pl)
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © PolskaWolna.pl & MOTO.media.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT