ENERGA SPONSOREM TYTULARNYM GDAŃSKICH ŻUŻLOWCÓW

Od kwietnia do października 2024 roku na plastronach i motocyklach reprezentantów Gdańskiego Klubu Żużlowego WYBRZEŻE pojawi się logo koncernu Energa S.A., który będzie wspierał ww. klub – póki co, przez jeden sezon – jako jego sponsor tytularny. Tym sposobem żużlowcy dołączą do innych gdańskich klubów wspomaganych przez tę samą firmę, takich jak Gedania 1922 czy Energa Wybrzeże Gdańsk.
Warto podkreślić, że powstały w 2006 roku GKŻ Wybrzeże jest kontynuatorem tradycji sekcji żużlowej GKS Wybrzeże Gdańsk powstałej w 1962 roku i mającej w swoim dorobku m.in. dwukrotne drużynowe wicemistrzostwo Polski (1978, 1985). Dziś zawodnicy startują w 1. Lidze Żużlowej i stoją przed szansą wykonania kolejnego kroku, jakim jest awans Ekstraligi. O to będą walczyć w najbliższym sezonie. Za cel strategiczny w perspektywie 3-letniej klub stawia sobie walkę o medale drużynowych Mistrzostw Polski.
Tadeusz Zdunek, prezes Gdańskiego Klubu Żużlowego Wybrzeże.
– Wsparcie tak potężnego mecenasa sportu jak Energa z Grupy ORLEN to nie tylko znaczący zastrzyk finansowy dla budżetu, ale i ogromna wartość wizerunkowa. Współpraca z tak poważnym i cenionym partnerem to świadectwo dobrze wykonanej przez nas ciężkiej pracy. To także sygnał dla innych firm i instytucji, że warto inwestować w gdański żużel. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najlepiej spożytkować zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni.
Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji:
– Niezmiennie powtarzamy, że wsparcie sportu, zwłaszcza drużyn, które są szczególnie bliskie sercu gdańszczan, to jeden z priorytetów naszej działalności sponsoringowej. A tak jest w przypadku GKŻ Wybrzeże. To nie tylko jedna z najbardziej zakorzenionych w Gdańsku sportowych marek, ale także sport ceniony przez mieszkańców miasta i całego regionu. Teraz wspólnie postaramy się nawiązać do najlepszych żużlowych tradycji na Pomorzu. Warto podkreślić, że w 2023 kwota przeznaczona przez spółki i fundacje Grupy ORLEN dla Gdańska i jego mieszkańców, dotycząca działalności w obszarach sportu, ale także kultury czy projektów społecznych, to 27 mln zł. Biznes powinien być społecznie odpowiedzialny, dlatego takie przedsięwzięcia na stałe wpisały się już w działalność Energi.
Materiał źródłowy:
Energa S.A.
09.11.2023