MOTO-BUBLE: HONDA, MAZDA, POLARIS
HONDA CBR 1000 ST, 1000SP
W motocyklach marki Honda CBR 1000ST / CBR 1000SP, rok modelowy 2020 i 2022, wyprodukowanych od 09.12.2019 do 25.10.2021 w Japonii, zastosowano niewystarczającą izolację cieplną w przewodzie wylotowym chłodnicy oleju.
Jazda na pierwszym biegu z wysokimi obrotami silnika (np. w korku), może doprowadzić do uszkodzenia węża w wyniku promieniowania cieplnego z kolektorów wydechowych. Ciągłe użytkowanie motocykla w takich warunkach może doprowadzić do pęknięcia przewodu i wycieku oleju. Może to spowodować pożar lub, jeżeli wyciekający olej dostanie się na powierzchnię tylnej opony, doprowadzić do przewrócenia się pojazdu podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 33 pojazdy.
MAZDA CX5, 6, MX-5, CX-9, CX-3, 2, 3
W samochodach marki Mazda, wyprodukowanych w Japonii i Meksyku, modele:
6 (GJ/GL, wyprodukowane od 03.04.2018 do 27.10.2018)
MX-5 (ND, wyprodukowane od 05.04.2018 do 30.10.2018)
CX-9 (TB, wyprodukowane od 16.04.2018 do 23.11.2018)
CX-3 (DK, wyprodukowane od 18.10.2017 do 06.11.2018)
2 (DJ, wyprodukowane od 18.10.2017do 21.02.2020)
3 (BM/BN, wyprodukowane od 23.04.2018do 26.01.2019)
wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tą usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 6.943 pojazdy.
POLARIS PHOENIX 200
W pojazdach marki POLARIS PHOENIX 200, wyprodukowanych na Tajwanie, w momencie naciśnięcia dźwigni gazu z nadmierną siłą może dojść do zablokowania przepustnicy, co stwarza ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 28 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(05.02.2022)