MOTO-BUBLE: BMW, CITROEN, DS, HYUNDAI, OPEL, PEUGEOT, JEEP
BMW X5, BMW X6: STRZELAJĄCE PODUSZKI
W samochodach marki BMW, modele: X5 (E70) oraz X6 (E71 i E72), wyprodukowanych w Niemczech, możliwa jest usterka poduszki powietrznej pasażera typu PSPI-2, polegająca na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. W przypadku wyzwolenia poduszki może to spowodować nadmiernie, agresywne spalanie powodujące rozerwanie obudowy nadmuchiwacza, w konsekwencji czego fragmenty metalu mogą przejść przez materiał poduszki i dostać się do wnętrza pojazdu z wysoką prędkością. Ryzyko będzie wzrastać wraz z wiekiem pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 10 324 pojazdy.
BMW serii 2 ACTIVE TOURER oraz X1: ZAKLESZCZONY PAS TYLNY
W samochodach marki BMW, modele: Seria 2 Active Tourer (U06) i X1 (U11), wyprodukowanych w Niemczech, część tylnego pasa bezpieczeństwa (około 5 cm), może być zakleszczona pod elementem wykończeniowym słupka C. W razie wypadku, siła ruchu do przodu może zwolnić pas bezpieczeństwa dopiero po wyzwoleniu napinacza pasa bezpieczeństwa, co niesie ryzyko obrażeń pasażerów z tyłu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 993 pojazdy.
CITROEN C5 AIRCROSS i C5X oraz DS4 i DS7 CROSSBACK: BŁĘDNY PIKTOGRAM
W samochodach marki Citroën, modele: C5 Aircross i C5X oraz marki DS, modele DS4 i DS7 Crossback może wystąpić brak etykiety (piktogramu) gniazda ładowania PHEV lub jej niezgodność ze specyfikacją.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 355 samochodów.
HYUNDAI TUSCON i HYUNDAI i30: WADLIWY HAMULEC
W samochodach marki Hyundai, modele: Tucson wyprodukowanych w Czechach od 23 października 2018 do 27 października 2020 oraz i30 wyprodukowanych w Czechach od 25 października 2018 do 15 lipca 2020, może wystąpić niedrożność filtra siatkowego kanału olejowego pompy podciśnienia, współpracującej z pompą wtryskową. Użytkownik odczuwa wówczas zwiększony opór pedału hamulca, zanim włączy się lampka ostrzegawcza.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 646 pojazdów.
OPEL GRANDLAND i ASTRA: BŁĘDNY PIKTOGRAM
W samochodach marki Opel, modele: Grandland i Astra, może wystąpić brak etykiety (piktogramu) gniazda ładowania PHEV lub jej niezgodność ze specyfikacją.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 151 samochodów.
PEUGEOT 3008, 308 i 508: BŁĘDNY PIKTOGRAM
W samochodach marki Peugeot, modele: 3008, 308 i 508, może wystąpić brak etykiety (piktogramu) gniazda ładowania PHEV lub jej niezgodność ze specyfikacją.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 117 samochodów.
JEEP COMPASS 1.5 model 2022-23 oraz JEEP RENEGADE 1.5 model 2022-23: RYZYKO POŻARU
W samochodach marki Jeep, modele: Compass 1.5 MHEV MY’22-23 (MV) i Renegade 1.5 MHEV MY’2022-2023 (BV), membrana zaworu ciśnieniowego w akumulatorze trakcyjnym 48 V może być nieszczelna z powodu wadliwego zgrzewania ultradźwiękowego. Jeśli akumulator jest całkowicie zanurzony w wodzie (np. podczas przeprawy przez rzekę), woda może dostać się do akumulatora, co stwarza ryzyko powstania pożaru.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 389 pojazdów.
JEEP CHEROKEE model 2016-17: UTRATA NAPĘDU
W samochodach marki Jeep Cherokee MY’ 2016-2017 (KL), zespół przenoszenia napędu (PTU) może umożliwiać względny ruch pomiędzy wielowypustem wejściowym mechanizmu różnicowego, a wałem wyjściowym przekładni. Stan taki niesie ryzyko zużywania się zębów wielowypustu wejściowego, a następnie – utraty połączenia między przekładnią i mechanizmem różnicowym wewnątrz PTU. Jeśli tak się stanie, nie będzie możliwe przekazywanie napędu pomiędzy kołami przednimi i przekładnią, co spowoduje utratę mocy napędowej, gdy pojazd będzie poruszał się w trybie napędu na dwa koła oraz brak działania trybu P podczas postoju.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 19 pojazdów.
JEEP WRANGLER 4XE model 2022-23: UBYTEK MOCY
W samochodach marki Jeep Wrangler 4XE PHEV (JL), model 2022 – 2023, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, akumulator wysokiego napięcia mógł zostać wyprodukowany z nieprawidłowymi mocowaniami bezpiecznika 200 A. Nieprawidłowy element mocujący może generować wysoką temperaturę, a w konsekwencji – awarię bezpiecznika, powodując utratę mocy napędowej bez uprzednich sygnałów ostrzegawczych, co niesie ryzyko wypadku.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 9 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(19.05 – 07.06.2023)