MOTO-BUBLE: CITROEN BERLINGO, PEUGEOT PARTNER, MERCEDES SPRINTER, CITROEN C3, MERCEDES KLASY E, S i CLS
CITROEN BERLINGO: WYCIEK PALIWA
W samochodach marki Citroën Berlingo występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 69 pojazdów.
PEUGEOT RIFTER i PARTNER: WYCIEK PALIWA
W samochodach marki Peugeot, modele: Rifter i Partner, występuje ryzyko wycieku paliwa, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 79 pojazdów.
MERCEDES SPRINTER: WYCIEK PŁYNU HAMULCOWEGO
W samochodach marki Mercedes Sprinter Typ 907, wyprodukowanych w Niemczech, wskutek niewystarczającej odległości pomiędzy przewodami hamulcowymi, a wiązką przewodów elektrycznych może dojść do przetarcia tej drugiej. W takim przypadku istnieje ryzyko zwarcia i stopienia się przewodu hamulcowego, a tym samym wycieku płynu hamulcowego. W rezultacie w zestawie wskaźników zaświeci się lampka ostrzegawcza poziomu płynu hamulcowego. Z biegiem czasu i w przypadku zignorowania lampki ostrzegawczej poziomu płynu hamulcowego do momentu, gdy zabraknie płynu hamulcowego, droga hamowania pojazdu wydłuży się, co zwiększa ryzyka wypadku. W najgorszym przypadku nie można wykluczyć ryzyka pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 547 pojazdów.
CITROEN C3: PĘKNIĘCIE PÓŁOSI NAPĘDOWEJ
W samochodach marki Citroën C3, występuje ryzyko utraty napędu w wyniku pęknięcia półosi napędowej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 23 pojazdy.
MERCEDES KLASY E, S i CLS
W samochodach marki Mercedes, Klasa E (BR 213), Klasa S (BR 223) i CLS (BR 257), wyprodukowanych od 13 do 26 października 2021 z układem hamulca postojowego, połączenie śrubowe zacisków hamulcowych na osi przedniej może być niezgodne ze specyfikacją. W związku z tym istnieje możliwość poluzowania się zacisku hamulcowego podczas hamowania. W takim przypadku siła hamowania może być mniejsza, a ponadto mogą poluzować się niektóre komponenty. To z kolei zwiększa ryzyko wypadków i/lub stanowi niebezpieczeństwo dla samochodów nadjeżdżających z tyłu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 58 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(08.12.2021)