MOTO-BUBLE: KIA, VOLVO, HONDA, BMW, MINI, JEEP, ROLLS ROYCE
JEEP GRAND CHEROKEE: ODPADAJĄCE KOŁA
W samochodach marki Jeep Grand Cherokee, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, podczas montażu mogły zostać uszkodzone sworznie zaciskające górnego przedniego wahacza. Uszkodzony sworzeń może pęknąć i spowodować oddzielenie się górnego wahacza od zwrotnicy i odpadnięcie koła na zewnątrz, zwiększając ryzyko wypadku.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 115 pojazdów.
KIA EV6: UTRATA MOCY NAPĘDOWEJ
W samochodach marki KIA EV6 (kod modelowy CV), wyprodukowanych w Korei Południowej od 20 kwietnia 2021 do 28 lutego 2024, może ulec uszkodzeniu zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem, powodując zmniejszanie się mocy napędowej pojazdu. W przypadku zignorowania komunikatów i ostrzeżeń związanych ze stanem rozładowywania akumulatora i kontynuowania jazdy może dojść do całkowitej utraty mocy napędowej i wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 2 302 pojazdy.
VOLVO EX30: WYŚWIETLACZ BEZ INFORMACJI
W samochodach marki Volvo EX30 z roku modelowego 2024 i 2025, może wystąpić problem z oprogramowaniem wyświetlacza, co uniemożliwia wyświetlanie kluczowych informacji, w tym określających prędkość pojazdu. Błąd można wyeliminować, ponownie uruchamiając ekran lub dokonując aktualizacji oprogramowania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1 020 pojazdów.
HONDA CRF50F/CRF110F/CRF125F: POLUZOWANIE UCHWYTU KIEROWNICY
W motocyklach marki Honda, modele: CRF50F, CRF110F, CRF125F, rok modelowy 2023-2024, wyprodukowanych od 01 lipca 2022 do 29 września 2023 w Chinach, z powodu niewystraczającej ilości kleju nałożonego w procesie produkcji może dojść do poluzowania się lewego uchwytu kierownicy, a w konsekwencji spowodować upadek kierowcy z motocykla.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 86 pojazdów.
BMW SERII 3, SERII 4 i M4: ROZSZCZELNIENIE PODUSZEK POWIETRZNYCH
W samochodach marki BMW, modele: Seria 3 (F30), Seria 4 (F32) i M4 (F82), wyprodukowanych w Niemczech, zasobniki ciśnieniowe kurtynowych poduszek powietrznych z czasem mogą rozszczelnić się, wskutek czego poduszki powietrzne nie rozwiną się prawidłowo w razie wypadku, co ograniczy ich zdolność utrzymania pasażerów na miejscu. Ponadto pod wpływem wysokiej temperatury, np. promieniowania słonecznego, zasobniki mogą aktywować się w niekontrolowany sposób, a wyciekający gaz dodatkowo to przyspieszy. Może to skutkować obrażeniami osób znajdujących się wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 17 pojazdów.
MINI F56 BEV: RYZYKO POŻARU OD AKUMULATORA WYSOKIEGO NAPIĘCIA
W samochodach marki MINI F56 BEV, wyprodukowanych w Niemczech, obudowa akumulatora wysokiego napięcia może być nieszczelna, powodując dostanie się do niego wody. W takim przypadku kierowca otrzyma komunikat kontrolny w pojeździe („Możliwość kontynuowania jazdy. System wysokiego napięcia. W celu uniknięcia dalszych uszkodzeń, należy sprawdzić u partnera serwisowego”). Ponadto, nawet podczas jazdy, akumulator wysokiego napięcia może się wyłączyć, a pojazd zacznie powoli zwalniać. Istnieje ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 pojazdów.
JEEP WRANGLER i GRAND CHEROKEE: OGRANICZENIE WIDOCZNOŚCI
W samochodach marki Jeep typu PHEV, modele: Wrangler i Grand Cherokee, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, może dochodzić do wyłączania się funkcji odszraniania przedniej szyby. W pewnych warunkach jazdy może to zmniejszyć widoczność na zewnątrz, zwiększając ryzyko wypadku.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 579 pojazdów.
ROLLS-ROYCE GHOST: PĘKAJĄCE SZKŁO WSKAŹNIKÓW
W samochodach marki Rolls-Royce Ghost, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, (RR21, RR22, w tym Black Badge), z początku serii produkcyjnej, jednowarstwowe szkło hartowane zastosowane w zestawie wskaźników podczas zderzenia bocznego przy dużej prędkości może pęknąć na małe kawałki, zwiększając ryzyko obrażeń. Pojazdy produkowane od grudnia 2022 roku zostały wyposażone w dwuwarstwowe szkło laminowane.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(09-16.05.2024)